środa, 4 lipca 2012

Łatanie dziur w uszkodzonym silniku

źródło: renault.com
źródło: renault.com

Metody regeneracji części z wykorzystaniem tworzyw sztucznych, są metodami niedrogimi i łatwymi w użyciu. Zazwyczaj wymagają mniejszych kwalifikacji niż metody konwencjonalne (napawanie, natryskiwanie), a swoją trwałością niejednokrotnie dorównują metodom konwencjonalnym. Do załatania dziury w uszkodzonym bloku silnika należy użyć specjalnego kleju, łaty z metalu oraz włókien szklanych. Przed przystąpieniem do klejenia należy zeszlifować krawędzie w miejscu w którym doszło do uszkodzenia (kąt ukosowania 45%). Przygotowane w ten sposób krawędzie należy posmarować klejem, a następnie przykleić w to miejsce przygotowaną wcześniej zaślepkę z metalu. Następnie należy pokryć naprawiane miejsce warstwą waty szklanej, przyklejając watę szklaną za pomocą żywicy epoksydowej (epidian + utwardzacz). Po upływie kilku godzin, żywica się utwardza, a element jest gotowy do dalszej eksploatacji.
Pękniętą głowicę (niewielkie pęknięcie) można także naprawić między innymi przy pomocy uszczelniacza żaroodpornego. W miejscu pęknięcia należy nawiercić (zapobiega to dalszemu pękaniu), a następnie wprowadzić uszczelniacz. Po kilku godzinach część jest gotowa do użytku. Zużyty wał w miejscu osadzeń, równie można naprawić. Do naprawy należy użyć włókno szklane oraz żywicę epoksydową. Przed rozpoczęciem procesu nawijania włókien szklanych na tokarce, należy wcześniej nagwintować regenerowany fragment wału. Zwiększa się w ten sposób powierzchnię styku żywicy z rodzimym materiałem. Na tak przygotowaną powierzchnię, nawija się włókno szklane na wał z użyciem tokarki. Następnie utwardza się włókna za pomocą żywicy epoksydowej. Po utwardzeniu się żywicy, wał ponownie nadaje się do użytku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz