źródło: renault.com |
Metody regeneracji części
z wykorzystaniem tworzyw sztucznych, są metodami niedrogimi i
łatwymi w użyciu. Zazwyczaj wymagają mniejszych kwalifikacji niż
metody konwencjonalne (napawanie, natryskiwanie), a swoją trwałością
niejednokrotnie dorównują metodom konwencjonalnym. Do załatania dziury w
uszkodzonym bloku silnika należy użyć specjalnego kleju, łaty z
metalu oraz włókien szklanych. Przed przystąpieniem do klejenia
należy zeszlifować krawędzie w miejscu w którym doszło do
uszkodzenia (kąt ukosowania 45%). Przygotowane
w ten sposób krawędzie należy posmarować klejem, a następnie
przykleić w to miejsce przygotowaną wcześniej zaślepkę z metalu. Następnie należy pokryć naprawiane miejsce warstwą
waty szklanej, przyklejając watę szklaną za pomocą żywicy
epoksydowej (epidian + utwardzacz). Po upływie kilku godzin, żywica
się utwardza, a element jest gotowy do dalszej eksploatacji.
Pękniętą głowicę (niewielkie pęknięcie) można także naprawić między innymi przy pomocy uszczelniacza żaroodpornego. W miejscu pęknięcia należy nawiercić (zapobiega to dalszemu pękaniu), a następnie wprowadzić uszczelniacz. Po kilku godzinach część jest gotowa do użytku. Zużyty wał w miejscu osadzeń, równie można naprawić. Do naprawy należy użyć włókno szklane oraz żywicę epoksydową. Przed rozpoczęciem procesu nawijania włókien szklanych na tokarce, należy wcześniej nagwintować regenerowany fragment wału. Zwiększa się w ten sposób powierzchnię styku żywicy z rodzimym materiałem. Na tak przygotowaną powierzchnię, nawija się włókno szklane na wał z użyciem tokarki. Następnie utwardza się włókna za pomocą żywicy epoksydowej. Po utwardzeniu się żywicy, wał ponownie nadaje się do użytku.
Pękniętą głowicę (niewielkie pęknięcie) można także naprawić między innymi przy pomocy uszczelniacza żaroodpornego. W miejscu pęknięcia należy nawiercić (zapobiega to dalszemu pękaniu), a następnie wprowadzić uszczelniacz. Po kilku godzinach część jest gotowa do użytku. Zużyty wał w miejscu osadzeń, równie można naprawić. Do naprawy należy użyć włókno szklane oraz żywicę epoksydową. Przed rozpoczęciem procesu nawijania włókien szklanych na tokarce, należy wcześniej nagwintować regenerowany fragment wału. Zwiększa się w ten sposób powierzchnię styku żywicy z rodzimym materiałem. Na tak przygotowaną powierzchnię, nawija się włókno szklane na wał z użyciem tokarki. Następnie utwardza się włókna za pomocą żywicy epoksydowej. Po utwardzeniu się żywicy, wał ponownie nadaje się do użytku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz